Зашто сматрати НЕВАЖЕЋИМ Просторни план Републике Србије 2021 – 2035?

На основу доленаведеног „Просторни план Републике Србије 2021-2035“ треба СМАТРАТИ НЕВАЖЕЋИМ као плански и законски основ за било какву активност на територији Републике Србије.

Сви планови који буду усвојени на основу спорног Просторног плана и све грађевинске дозволе које буду издате на основу истог третирати као НЕВАЖЕЋЕ.

Сва лица која примењују овај план у управном поступку треба кривично гонити, а из њихове имовине и имовине повезаних лица извршити наплату штете проузроковане држави и грађанима.

Суверенитет државе нема цену!

Просторни план Републике Србије треба сматрати НЕВАЖЕЋИМ због следећих недостатака (наведени су најважнији а има их још):

1. НИЈЕ ОМОГУЋЕНО УЧЕШЋЕ ЈАВНОСТИ – 7 милиона становника је имало могућност да само у 6 недеља (2 недеље пред увид + 4 недеље јавни увид) погледа и пружи своје мишљење на нацрт плана-документа, који се тиче њихових живота и имовине.

2. НИСУ ПОУЗДАНИ УЛАЗНИ ПОДАЦИ – коришћени су подаци Завода за статистику који знамо како се односи према чињеницама.

3. БИТНИ УТИЦАЈИ НИСУ ПОУЗДАНИ – нпр. Србија улази у ЕУ 2030 – овај битан податак за процену развоја демографских догађаја није поуздан а ни тачан.

4, НЕТАЧНЕ ОСНОВНЕ ПРЕТПОСТАВКЕ – ТРЖИШТЕ ОБЛИКУЈЕ ЕКОНОМИЈУ И ДРУШТВО је политичка а не научна чињеница.

5. НИЈЕ ОБЕЗБЕЂЕНО учешће грађана у усвајању плана – нема дискусија по општинама, стручним организацијама, на медијима. Само тишина и журба.

6. АЛАТИМА ДРУШТВЕНИХ НАУКА ТРЕТИРА ИНЖЕЊЕРСКЕ ПРОБЛЕМЕ – овај план је врховни документ са којим се усклађује много планова нижег реда а који се у коначном завршавају инжењерским пројектом. У њему нема ни најмањег основа за јасне инжењерске акције.

7. НЕМА ЈАСНЕ ПОЛИТИКЕ према окупираним државним територијама – Косово и Метохија се не интегришу у Србију, третирају се као да нема никаквих проблема са тим делом државне територије, нису наведени гранични прелази Србије према Албанији, планирају се нови ауто-путеви и железница о трошку грађана Србије којим се омогућава развој терористичке власти на Косову и Метохији, итд.

7. ПОВРШНО је разрађен превелики број области где је неопходна детаљност и прецизност – као да је овај план начелна скица а не врховни план којим се усаглашава просторни развој државе у свим областима.

8. НЕМА ПЛАНА РЕАЛИЗАЦИЈЕ – листа корака, временски план, лица и организација која су одговорна за реализацију активности. Попис проблема, и апстрактан списак деловања није довољан. За то потребно искуство из праксе – политичка подобност и титуле ту нису довољне.

9. НИЈЕ ОПЕРАТИВАН – ово је документ којим се издају наредбе како да се делују у свим областима живота а не празна „прича ради приче“.

10. НЕМА ЈАСНУ ПОЛИТИКУ према суштинским односима у простору: урбаним и руралним подручјима, индустрије и насеља, индустрије и туризам и пољопривреда, итд.

12. НАМЕЋЕ ПРЕВИШЕ КОНФЛИКАТА У ПРОСТОРУ – предвиђа у истим зонама делатности које су у међусобном сукобу: рударство – здрава храна, рударство – туризам, итд..

13. ПЛАНИРАЊЕ ОД ВРХА КА ДНУ – без питања шта стварно грађанима Србије треба и без јавне дебате кои су циљени развоја друштва, не постоји валидан план који третира заједничку имовину.

14. НАМЕЋЕ ЦИЉЕВА РАЗВОЈА ДРУШТВА БЕЗ ДИСКУСИЈЕ СА ГРАЂАНИМА – уместо да се питају грађани и ти циљеви да се преточе и оперативан план, план је спровео у простор интересе страних држава и компанија.

15. План је НЕВАЖЕЋИ јер га је донела Влада / Скупштина након избора које је бојкотовала већина грађана Србије. Писмена које доноси тако мањкав орган НИСУ ВАЛИДНА.

„MAD MAX TOURISM“ – ПРОСТОРНИ ПЛАН СРБИЈЕ или како рударством помоћи развој туризма

Већина зона планирана за развој туризма (чист ваздух, чиста вода, чисто тло, здрава храна, чисте визуре) спрегнута је са бар једним експлоатационим пољем или истражним пољем (читај будуће експлоатационо поље).

Сасвим опуштено подижите кредите за изградњу туристичких објеката неће вам недостајати програма: отворени копови, јаловишта, машине, експлозије, потреси, возови, киселине, дим и прашина, мотиви са уништеним пејсажом!

Па зар то не тражи савремени туристички посетилац!? Да, тражи, али у филму „Полудели Макс“

ПРАВЦИ РАЗВОЈА? МОЛИМ !? Аутопут Душан Силни није осовина развоја
Изградњом ауто пута Београд – Чачак неће се пореметити насеља и везе дуж „Ибарске магистрале“ Љиг-Г.Милановац-Чачак
Недостају потребне везе Трећег нивоа које већ постоје али у неподношљивим условима:
Б.Башта – Косјерић – Г.Милановац – Крагујевац – итд
Прибој – Н.Варош – Рашка – Куршумлија – итд
ПУЗЕЋЕ ПРИЗНАВАЊЕ ОТЕТОГ – КОСОВО И МЕТОХИЈА

Унапређење саобраћајних веза према окупираном делу државе или не?

Да ли је питано за став наше Војске Србије и наших Служби по питању изградње и реконструкције друмских и железничких саобраћајница према окупираном делу државе?

Зашто се налази у плану предвиђена:

1. Изградња аутопута Куршумлија – Приштина?

2. Реконструкција пута Лесковац – Приштина?

3. Реконструкција пута Бујановац – Приштина?

4. Реконструкција пруге Ниш – Приштина?

Имамо ли план (који морамо да имамо као држава; као што га има нпр. Израел) како да третирамо отети део државе до повратка?

Или: тако ми је наручио политичар а он плаћа. Плус, туђа деца ће плаћати погрешне одлуке и слабости?

Kорпа „кукавичјих јаја“ – ПРЕМА АЛБАНИЈИ НИЈЕ НАВЕДЕН НИ ЈЕДАН ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ ?!
ЛЕГАЛИЗАЦИЈА КОНФЛИКАТА – Раме уз раме делатности које искључују једна другу
Зона утицаја рудника на ваздух и воде је најмање 100 км ваздушном линијом.
У зони утицаја рудника да ли је могућа: производња повртарских култура? Органска производња? Хране са географским пореклом? Сеоски и бањски туризам? Ваздушне бање? Флаширање воде за пиће? Производња воћа? Производња квалитетних сокова и ракије?

Ако није могуће зашто се планирају истражна и експлоатациона поља у истој зони у којој се планирају горенаведене пољопривредне и туристичке делатности?

Ако је могуће, онда…

Оставите одговор

Your email address will not be published. Required fields are marked *