Вучић и глобалисти уништавају заоставштину српског хероја Миладина Зарића!

док слушате ову емисију десеторо деце је напустило Србију

Дисклејмер*
Овај текст није покривалица режиму за издају и продају АП КиМ, за коју ће морати да положе рачун народу. Издаја и издајници АП КиМ и даље су национални проблем број 1.

Стари савски мост, Немачки мост, Трамвајски мост… Ниједно од ових имена за сада најмањег путног моста у Београду, који је подигнут пре седам деценија, није званично утврђено. То ипак не значи да ће овај челични горостас дугачак 430 метара, уједно и једини велики европски мост који је избегао рушење приликом немачког повлачења из главног града 1944. године, остати заувек некрштен. Удружење грађана „Имамо план”, уз подршку општине Савски венац, није заборавило на Миладина Зарића, хероја Другог светског рата и човека који је спасао Стари савски мост од рушења крајем рата. Одлучили су да покрену иницијативу за именовање моста по храбром учитељу који је наочиглед непријатеља са другог стуба откачио каблове и спречио да се активира динамит и мост одлети у ваздух. Истовремено, идеја да мост који спаја две савске обале понесе име Миладина Зарића покренута је и на друштвеној мрежи „Фејсбук”. Његово херојство, један од највећих индивидуалних подвига у рату, никад није достојно обележено, па грађани удружени око исте идеје сматрају да би Београд морао учитељу што пре да се одужи давањем његовог имена Савском мосту.

– Све је почело када сам пре четири године прочитао текст у „Политици” у којем је Милош Зарић, син учитеља Зарића, открио детаље o животу оца. Пре два лета поднео сам иницијативу да се Савски мост назове по њему, али Комисија за именовање улица и тргова није одговорила. Сада сам се поново активирао о том питању, али је овог пута у игри више учесника – истиче Никола Радосављевић, који је недавно на „Фејсбуку” покренуо иницијативу.

У удружењу „Имамо план” откривају да се идеја о именовању моста по Миладину Зарићу родила на овогодишњем Фестивалу „Миксер”, који је био у знаку Савамале.

– Инспирисани темом којом ћемо допринети трансформацији овог краја града, одлучили смо да и на шеталишту у близини моста у јуну поставимо спомен-плочу која обавештава пролазнике ко је заправо био Миладин Зарић и због чега мост именујемо по њему – каже Филип Вукша, оснивач Удружења грађана „Имамо план”.

У општини Савски венац потврђују да ће оберучке подржати иницијативу да мост понесе име „Мост Миладина Зарића”.

– Следеће године биће обележено и 70 година од ослобођења Београда у Другом светском рату. Баш тог 20. октобра учитељ Зарић је херојским чином спасио Стари савски мост. Зато сматрамо да град треба да ода почаст заборављеном хероју Другог светског рата – истиче Душан Динчић, председник Савског венца, најављујући да ће наредне године и кућа у Карађорђевој улици, у којој је живео учитељ, бити ваљано обележена.

У току рата Миладин Зарић је живео у стану у Карађорђевој 69. Када су се у октобру ’44. захуктале борбе за ослобођење Београда, тада педесетпетогодишњи Зарић је с прозора свог стана приметио да немачки војници минирају Стари савски мост, практично једину везу централне Србије са Сремом. Једино је он знао положај детонатора и жица, па се сам попео на мост, узео ашов који је лежао крај мртвог немачког војника и њиме прекинуо детонаторску жицу која је већ била запаљена. На тај начин је спречио рушење овог моста који је, уз Лудендорфов на Рајни, остао једини велики мост у Европи који Немци у повлачењу нису успели да сруше. Мост на Рајни се, међутим, због тешких оштећења, срушио десетак дана пошто га је заузела савезничка војска.

Најмањи мост за путни саобраћај у Београду

Стари савски мост су изградили Немци 1942, као привремено решење, преневши делове за његову градњу из Титела, где је мост на Тиси исечен на делове и пренесен у Београд. Затим је састављен на месту старог моста који је срушен у бомбардовању 6. априла 1941. Зато је често називан и Немачки мост.

430 метара је дугачак

157 метара распон између два главна стуба

30.000 возила дневно пређе преко њега

– има по једну траку за друмска возила, које у исто време користе и трамваји

2007/2008. последњи пут је обновљен, а тада је и осветљен

 

politika.rs

 

УСТАНИМО!

ПОЗИВ СВИМ ГРАЂАНИМА СРБИЈЕ

Оставите одговор

Your email address will not be published. Required fields are marked *