Ваздухопловство Украјине добија „флоту“ ловаца Ф-16 и МиГ-29 за борбу против Русије

Украјинско ратно ваздухопловство напредује након што је у августу од НАТО-а примило своје прве авионе Ф-16 Фигхтинг Фалцон, користећи их за пресретање руских крстарећих ракета и дронова.

од Ставроса Атламазоглуа

Резиме и кључне тачке: Ваздухопловство Украјине напредује након што је у августу примило своје прве авионе Ф-16 Фигхтинг Фалцон од НАТО-а, користећи их за пресретање руских крстарећих ракета и дронова.

-Поред ових нових способности, очекује се да Украјина добије до 36 авиона МиГ-29 Фулцрум из Србије преко Француске, што ће значајно проширити своју флоту.

-Док је украјинско ваздухопловство спремно да има користи од ових аквизиција, суочава се са изазовом: недостатком обучених пилота.

– С обзиром да су пилоти потребни месецима обуке за Ф-16, а украјинска флота се шири новим авионима, Украјина мора брзо да пронађе решење за недостатак људства.
Ваздухопловна снага

Украјине расте са новим Ф-16 и долазећим ловцима МиГ-29

Ваздухопловство Украјине живи најбоље дане након што је у августу од НАТО-а добило своје прве борбене авионе Ф-16 Фигхтинг Фалцон.

Ф-16 су већ полетели у небо, пресрећући руске крстареће ракете и дронове самоубице. Упркос губитку једног авиона, украјинско ваздухопловство се радује додавању десетина додатних Ф-16 у наредним месецима.

Али врло је вероватно да ће Кијев добити још десетине борбених авиона другог типа, и то из мало вероватне земље.

Од Србије до Украјине преко Француске

Кијев ће врло вероватно добити до тридесет шест борбених авиона МиГ-29 Фулцрум током наредних месеци.

Србија је са Француском потписала уговор вредан три милијарде долара за куповину дванаест борбених авиона Ф3Р Рафале. У споразуму, балканска земља ће испоручити Француској 36 борбених авиона МиГ-29 Фулцрум руске производње пре краја године. Велика је вероватноћа да ће Француска тада послати борбене авионе у Украјину.

Париз је појачао војну подршку Украјини. Француски председник Емануел Макрон је већ осмислио испоруку борбених авиона Дассаулт Мираге Кијеву и обуку украјинских пилота.

Украјинско ратно ваздухопловство већ користи МиГ-29, тако да би увођење нових авиона у украјинску службу било довољно једноставно. Српски авиони су у модификацији 9-13СЕ и имају побољшане радарске способности које омогућавају летелици да истовремено гађа и погађа више претњи. Такође имају повећану способност борбеног оптерећења.

Међутим, украјинско ратно ваздухопловство могло би наићи на проблем који није очекивао: имати више авиона него пилота.

Непредвиђено питање

Флота украјинских ловаца и јуришних авиона била је прилично мала пре почетка рата и бројала је мање од 100 авиона. Егзистенцијална борба са нуклеарном силом то заправо није променила. Украјинско ратно ваздухопловство данас има између 90 и 100 борбених и јуришних авиона.

Увођење Ф-16 ће ​​револуционисати могућности украјинског ратног ваздухопловства и значајно побољшати његов квалитативни ниво. Али то је нови тип авиона направљен са потпуно другачијом филозофијом дизајна. Потребни су месеци да се обучи и оспособи за овај тип, као што је сазнао кадар од десетак украјинских пилота који су се квалификовали да лете на Ф-16.

У међувремену, украјинско ваздухопловство треба да одржи стално присуство над небом како би се супротставило руским ваздушно-космичким снагама. Иако је ваздушна борба прилично ограничена због распрострањености система противваздушне одбране на земљи, борбени и јуришни авиони лете свакодневно.

Дакле, украјинске ваздухопловне снаге, које имају ограничен број обучених и искусних пилота, морају да пошаљу неке на Запад како би се обучили и квалификовали за Ф-16, а истовремено имају довољно људства да попуне своје набујале ловце и флоту млазних авиона.

Иако је добар проблем, то је и даље питање које треба решење.

О аутору

Ставрос Атламазоглу је искусни одбрамбени новинар специјализован за специјалне операције и ветеран Хеленске војске (национална служба у 575. батаљону маринаца и штабу војске). Дипломирао је на Универзитету Џон Хопкинс и магистрирао на Школи за напредне међународне студије Џонс Хопкинс (САИС). Његов рад је представљен у Бусинесс Инсидер-у, Сандбокк-у и СОФРЕП-у.

 

nationalinterest.org

УСТАНИМО!

Заједно до ПОБЕДЕ!

СРБИЈА СЕ УМИРИТИ НЕ МОЖЕ!

ПОЗИВ СВИМ ГРАЂАНИМА СРБИЈЕ

Оставите одговор

Your email address will not be published. Required fields are marked *